Monday 3 November 2014

JJCM Punye Penangan...Akan Tetapiiiiiii....

Kejadian berlaku ari Jumaat lps..tanggal 31 Oct 2014.
Geng JDT sume dtg sbb Sabtu soknye tu..adalah perlawanan ahir Piala Msia antara JDT menentang Pahang..ok bukan ni tujuannye..yg beno adalah nak mengantor si adik Nyamuk ke Kl bersempena dia nk mula kja Senin nanti..

JDT kalah penalty ngn Phg..5-3 eh? Adatla bola..yg mng dpt piala..yg kalah dpt tgk piala aje..

Ok berbalik pd ari Jumaat tu..geng JDT naik JDY dah sampai Melaka..tlg fetch Zarif while aku fetch bang Z..lokasi pertemuan atas permintaan Mama..dek pengaruh JJCM...mau mkn di R***I J*** A***.

Tau sgt kedai ni..mmg lalu lalang selalu..sbb nk g Melaka Central msti lalu punye..tp xtau knp...kitorg laki bini xde feeling nk mencuba..takat masuk Giant sebelah tu rajinla..sbb Giant ada iklan beli sayur RM3 satu beg penuh..

Sampai kedai ni..geng JDT lom smpi sbb mak Beruang terbabas..menda la Beruang oiii...jln ni pon babas...

  • carik sign JJCM...ok ada gantung..so betul! Ok bang tarik meja 2 yer..
  • ayam golek byk2 yg ayah ckp..ok jumpa! Seekor RM20.
  • main menu roti john..eh terbgtau muahaha..
Yg diorder pon sampai..biar pon lambat kemain..maybe penangan JJCM sampai x menang tgn kot? Even customer x ramai..

Ayam golek...roti john...nasi goreng kampong...nasi goreng biasa...air-airan.

Oleh sbb review JJCM kemain gempak...kita pon try main menu dululaaaaa....sampai lupa snap gambo...gelojoh kan? Haha..

Taktau la..memang tak serasi ke..atau aku ni dah diperkenalkan ngn roti john jenama lain mase duduk utara dulu..yg rekabentuknye kemain lagi..rase pon wow..atau tekak aku mengada2..atau aku yg dah awal2 bias sbb slalu tegur kedai ni takde org..(byk lak atau dia kan?)..yg pasti perasaan nikmat tu takdek..yilek...belum lagi tgk sos yg cair tapi ada bubuh sehiris timun...bila cicah roti, sos tak lekat pon...alamak..terus fail! Sedih ok..aku yg sedih..owner kedai rilek je haha...

Bile tny feedback kat Mama, Ayah, Beruang, Nyamuk, Bang Z ngn Zarif..sume sependapat..rase adalah biasa2 aje..presentation pon tidak le memberangsangkan spt dlm tv. Order 2 ketul je, tp jenuh nak suruh perabis..dia tolak dia..dia tolak dia..mmmm..

Pendapat aku, sbb tajuk kedai adalah main menu, sewajarnya main menu ko tu harusla selazat habis..sampai terbawak2 dlm mimpi..silap aribulan, besok dtg nk repeat lagi..nasihat aku..mungkin owner kedai patut menambahbaikkan dan mengimprovasi menu utama dia..lagi2 sejak dah femes masuk tv ni..(kemain nasihat ok). At least bagi ada rasa laaaa...takde la aku sedih mkn...

Mungkin sbb tu kedai ni kelihatan 'sejuk' aje tiap kali aku lalu..org dtg sekali je lah...nak dtg lagi...tak kot?

Walau pon main menu gagal, ayam golek jadi penyelamat keadaan...geng2 nasi goreng 4 pinggan pon lazat...yg ni aku x tipu...enak cam kedai2 nasi goreng yg lain..seb baik sedap!!..ke tajuk kedai kasik tuka? Kedai Goreng2 Panas2...haaa baru betul.

Nmpk tak?...camne kuasa JJCM ni? Seangkatan aku bwk nk test power..sampai terkeluar persoalan..JJM ni mmg ikhlas ke review dia macam mase season 1 & 2 dulu..ke berlakon yo-yo-or je ckp sedap..."rs manis yg cukup...masin yg cukup...cukup rencah..cukup pedas..kalo penonton nak tau..arrr kna la cuba sendiri"

Dah cuba pon...

**maybe review JJCM yg lain mmg sempoi...tp 1st time kitorg nk mencuba...alamakkk fail..korg tau tak feeling dia???
** dah jom pekena coconut shake bt berendam...kompom sempoi...nasi lemak bungkus pon sgt lazat tak terperi...nanti aku share ehh..(hoh! perasannya nk jd tukang review)


No comments:

Post a Comment