Thursday 13 November 2014

Si MCP & Umah Tmn Seri Bayan tu

Korg ingat lagi tak mamat MCP yg ejen berlagak gile tu?

Sejak la aku nyampah ngn dia kan, makinla asik nak nampak..
Selalu gitu kan? Selama x kenal ni, aku takdela pasan muka beliau ni..

Dah nama pon sama kilang kan..
Mggu yg lps dia berlagak tu jugak aku dah selisih ngan dia..
Oh member kerja shift petang la masa tu..aku lak keluar kjap ke depan lobi tu sbb nak g beli kuih talam..Haha boleh time kja lari kjap gitu..jawapnye boleh hehe..

Takat motor plate MCP tu toksah katala...manjang nau ada nampak kat parking.
Motor dia mmg lain aturcara parking dari segala motor yg lain..aku tak carik pon ale2 bayangan MCP tu elok je tercongok depan aku..berbulu je!

Pasal umah nk jual tu..tah camana aku boleh came across iklan tu balik sbb ada ejen lain iklan kat FB..mamat ejen tu..aku bagi nama Ejen No2 la...ada lak dlm friendlist aku..

Terus wasap spt yg diarahkan dlm pic umah tu la...
Punyerla sejuk perut aku berwasap ngn org yg tggi hemah budi bahasa ni..
Siap panggil aku cik cik.."yer cik boleh..nnt kami aturkan..cik bgtau bile cik nak dtg yer"

Kalo korg pon, sure dari tanak beli terus rase nak tgk2 saje umah tu kan..
Camni la..bahasa jiwa bangsa..Nampak reflect ejen baik walaupon muka tak jumpa lagi..takpe tu belakang kira...budi bahasa aje aku dah bg 100%. Impression okeh!

Tak lama pas wasap Ejen No2, terus masuk wasap dr kwn Ejen No2..intro sikit hal umah ttg price, hantar more pictures, siap buat kira2 berapa juta duit kena standby utk downpayment, legal & duty stamp bla bla...(aku sebut juta eh? Ekzegeret la sikit)

Bagus kan? Camni la kita nak..memudahkan..ni tak..aku tanya harga, ko menyimpang jwp bab bank tak reveal harga la...tah pa pe...

Malangnya bang Z cam tadek mood lak nak usha balik umah tu..
Kensel la en Ejen..pa pe pon, tima kasih atas usaha murni anda bagi segala info kat bakal buyer..

Dah appointment sabtu ni kensel..kebetulan owner umah pon sampai Melaka lambat..
Maka? Kita nak buek ape bang wiken ni?
Main kejar2 lagi dlm umah?

Eh yg benonye motip entry aku ni sbb nak kepoci..
Sambung balik sikit..haha
Mase aku g usha bln lepas, ejen berlagak tu kata queue org buat loan ada dah...sorg manager IFX la, sorg tggu cek aje la...nk bg cash...pung pang pung pang...kira aku ni kalo apply gak..list ujunggggggg sekali la camtu...

Aik? Apesal sampai skng x terjual lagi? Apesal ada ejen baru lak ek? Aku dulu apply loan kejap aje..Takkan la manager tu tak lepas loan kot?

Ke?
Ko kena pecat eh MCP?

Eh ejen umah boleh main pecat2 ke??

No comments:

Post a Comment